Hei,
Hei olen vastikään itse rekistyröitynyt sivuille ja haluaisin tietää että miten ja missä voi tavata ihmisiä, jotka kuuluvat Vapaamuurareihin, Jotta voin esittää minua kiinnostavat kysymykset,
No varsinaisia avoimia tapaamismahdollisuuksia ovat (pääkaupunkiseudulla) nuo parit messut, Hengen ja Tiedon messut lokakuussa ja Minä Olen- messut helmikuussa.
Tällä foorumilla voi luonnollisesti esittää kysymyksiä. Mutta jos ei halua näin avoimella foorumilla keskustella, voi myös sähköpostitse kysyä, esim. osoitteesta
info@yhteisvapaamuurarit.fiHenkilökohtaisia tapaamisia järjestetään yleensä vain silloin, jos kysyjällä on jonkinasteinen kiinnostus liittymiseen.
Käsitykseni mukaan kristinusko on vaalittu..? Suuri asia jonka haluan tietää on että mikä on suhde Panettelijaan? Vai ovatko ihmisten puheet/ tekstit (Codex Magica) Valheellisia? Kunnioittavasti: Neh 9:17
En ole 100% varma, ymmärsinkö kysymyksen, mutta vastaan parhaani mukaan...
Yhteis-Vapaamuurarijärjestö hyväksyy jäsenikseen tasa-arvoisesti miehiä ja naisia, ja kaikkien uskontojen edustajia, eikä erottele ihmisiä muidenkaan ulkoisten tai opillisten seikkojen perusteella. Luonnollisestikaan kaikki mahdolliset elämänkatsomukset eivät sovi muurariuden piiriin, mutta esimerkiksi kaikkien suurten maailmanuskontojen opit käyvät.
Me emme siis edellytä kristinuskoa tai esimerkiksi uskoa yhteen jumalaan.
Jos käyttämäsi sana Panettelija viittaa kristinuskon arkkiviholliseeen/Saatanaan/paholaiseen, niin todettakoon, että meidän teksteissämme ja rituaaleissamme ei juurikaan puhuta tämmöisestä. Meidän rituaalimme puhuvat siitä, että on olemassa ihmistä korkeampi, hyväntahtoinen jumaluus, ja ihmisen tulisi kehittää itseänsä, olla hyvä ihminen lähimmäisilleen, toimia yhteiskunnassa rakentavana ja luotettavana yksilönä ja palvella ihmiskuntaa ja jumalaa parhaansa mukaan.
Tuossa tuli samalla ehkä vastattua tuohon, jos ymmärsin oikein, että viittasit kirjaan "Codex Magica", jossa kerrotaan paljastettavan jotain vapaamuurarien salajuonia. Vapaamuurarius, ainakin sillä tavalla kuin sitä meidän järjestössämme harjoitetaan, ei pyri yhtään millään tavalla vaikuttamaan yhteiskuntaan
järjestönä. Me pyrimme vaikuttamaan siten, että meidän
jäsenistämme tulisi suoraselkäisiä, rehellisiä, rakastavia ihmisiä, jotka pyrkivät toteuttamaan ihmiskunnalle mahdollisimman suurta hyvää. Eli me yritämme kehittää hyviä ihmisiä, ja toivomme, että nämä hyvät ihmiset sitten toisivat hyvää sinne, missä he kulkevatkin.
terveisin
Mauri T.